- Tutaj jesteś:
- Strona główna
- Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu
- Świetlica
- ŚWIETLICA SZKOLNA 2021/2022
ŚWIETLICA SZKOLNA 2021/2022

Świetlica szkolna czynna jest codziennie w godzinach 7:00 - 8:00 i 11.30 - 16.00
PLIK DO POBRANIA
Karta_zapisu_dziecka_do_swietlicy_szkolnej_w_ZS_Nr_2_w_Ludwikowicach_Kl..docx
HARMONOGRAM PRACY ŚWIETLICY
obowiązuje od 2.09.2021r.
PONIEDZIAŁEK |
|
7.00 - 8.00 |
Iwona Szczęśniak |
11.30 - 12.30 |
Dorota Żydak |
12.30 - 13.30 |
Ania Cerazy |
12.30 - 14.20 |
Monika Warszczuk |
12.30 - 16.00 |
Lidia Zawadzka |
|
|
WTOREK |
|
7.00 - 8.00 |
Monika Warszczuk |
11.30 - 13.40 |
Monika Warszczuk |
12.30 - 16.00 |
Iwona Szczęśniak |
|
|
ŚRODA |
|
7.00 - 8.00 |
Iwona Szczęśniak |
11.30 - 12.30 |
Iwona Szczęśniak |
12.30 - 14.30 |
Ania Cerazy |
12.40 - 16.00 |
Dorota Żydak |
|
|
CZWARTEK |
|
7.00 - 8.00 |
Ania Cerazy |
11.30 - 12.30 |
Dorota Żydak |
12.30 - 13.40 |
Lidia Zawadzka |
12.40 - 13.25 |
Adam Chorągwicki |
12.30 - 16.00 |
Iwona Szczęśniak |
|
|
PIĄTEK |
|
7.00 - 8.00 |
Ania Cerazy |
11.30 - 13.40 |
Lidia Zawadzka |
12.30 - 16.00 |
Iwona Szczęśniak |
CELE I ZADANIA DZIAŁALNOŚCI OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Cele ogólne:
- Zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po ich zakończeniu.
- Stworzenie alternatywnych form spędzania wolnego czasu.
- Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów.
- Integracja grupy rówieśniczej.
Cele szczegółowe:
- Rozwijanie umiejętności manualnych.
- Zwiększanie sprawności fizycznej.
- Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie.
- Wdrożenie do przestrzegania obowiązujących norm i zasad wychowania.
- Wyrabianie umiejętności nawiązywania kontaktów interpersonalnych:
- umiejętność komunikowania się, wyrażanie własnych przekonań, uczuć oraz dostrzeganie ich u innych osób,
- umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowanie nad emocjami.
- Wdrażanie do planowania prac indywidualnych i grupowych.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania.
- Wdrażanie do utrzymania porządku, poszanowania własności.
- Wzbogacanie wiadomości o środowisku społecznym i przyrodniczym ucznia.
- Stwarzanie możliwości wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności w sytuacjach praktycznych.
- Rozwijanie kompetencji językowych uczniów:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się,
- ćwiczenie umiejętności samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego,
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień recytatorskich,
- ćwiczenie umiejętności zapamiętywania.
- Rozwijanie zdolności i ekspresji dzieci, eksponowanie twórczości dziecięcej.
- Propagowanie zdrowego stylu życia, pobudzanie dzieci do pokonywania bezczynności, do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Pragnieniem wychowawców jest, aby świetlica była miejscem, w którym dzieci dobrze się czują i w którym będą rozwiązywane ich ważne problemy.