• Program BEZPŁATNEJ profilaktyki stomatologicznej.

          Do 12 lutego 2024 r. zbieramy oświadczenia - do pobrania ze strony lub w szkole.

          Oswiadczenie_rodzica_AWERS_-_konieczne_do_wydruku_L.pdf

          Oswiadczenia_Rodzica_Dentobus_REWERS.pdf

          Drodzy Rodzice i Opiekunowie, gorąco zachęcamy Państwa do wyrażenia zgody na wzięcie udziału przez Państwa dzieci w programie BEZPŁATNEJ profilaktyki stomatologicznej. Aby rozwiać Państwa wątpliwości, odpowiadamy na najczęstsze pytania:

          1. JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO? Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk OŚWIADCZENIA i dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły

          2. ILE TO KOSZTUJE? NIC. Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane przez Dolnośląski Oddział NFZ.

          3. CZY WARTO? Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wykazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu. Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi – pamiętajcie Państwo iż próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka. Dla starszych pociech, przygotowaliśmy natomiast specjalną kartę Pacjenta, w której w szerszym zakresie analizujemy potrzeby leczenia ortodontycznego, istotnego zwłaszcza w okresie dojrzewania i intensywnego wzrostu.

          4. CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE? W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji. Przedział medyczny Dentobusu jest codziennie ozonowany.

          5. CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNUACJI LECZENIA? NIE. Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np. ortodontycznej). Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia. Więcej informacji o nas na:

          www.directmedic.pl.