Aktualności
Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej
Program Stypendialny Horyzonty
Informacja o rekrutacji do Programu Stypendialnego Horyzonty realizowanego przez Fundację EFC we współpracy z Fundacją Rodziny Staraków.
Do 31 marca uczniowie klas 8 z gminy Nowa Ruda mogą ubiegać się o stypendium na naukę w najlepszych szkołach w Polsce, z którymi współpracujemy. Uczniom z województwa dolnośląskiego proponujemy naukę we Wrocławiu w Liceum Ogólnokształcącym Nr VIII lub Technikum Nr 10 przy Elektronicznych Zakładach Naukowych.
Program oferuje kompleksowe wsparcie:
• Finansowanie zakwaterowania,
• Wspólne działania społeczne,
• Indywidualny rozwój (tutoring, plan rozwoju),
• Kursy języka angielskiego,
• Opiekę pedagogiczną i psychologiczną,
• Wyjazdy edukacyjne.
Dodatkowych informacji udzieli Państwu Koordynator Regionalny Robert Walków pod numerem telefonu: 606-770-368 lub adresem e-mail: rwalkow@efc.edu.pl
W załączniku dołączony został plakat promujący. Szczegóły Programu dostępne są na stronie: www.stypendiumhoryzonty.pl.
Z poważaniem
Robert Walków Koordynator Regionalnywojewództwo dolnośląskie
+48 606 770 368rwalkow@efc.edu.pl
Edukacyjna Fundacjaim. Romana Czerneckiego
ul. Mokotowska 63/6000-533 Warszawawww.efc.edu.pl
+48 606 770 955biuro@efc.edu.pl
NIP 524-268-52-57KRS 0000334007
Pomoc finansowa w ramach usuwania klęsk żywiołowych
Wójt Gminy informuje, że wszystkie osoby poszkodowane w ramach powodzi mogą ubiegać się o pomoc finansową w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych.
Wnioski o udzielenie pomocy doraźnej w wysokości maksymalnie 8 tys. zł powinny być kierowane do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (ul. Niepodległości 2). Wniosek nie wymaga złożenia go na specjalnym druku – należy wnieść własne podanie z opisem strat. Następnie pracownicy GOPS przeprowadzą wywiad środowiskowy.
Termin na złożenie wniosku to 30 dni od dnia wystąpienia powodzi.
Pomoc może być przyznana każdemu, niezależnie od kryterium dochodowego.
Dla kogo przeznaczona jest pomoc? Dla rodzin lub osób samotnie gospodarujących, które poniosły szkodę w wyniku powodzi.
Pomoc doraźna w gospodarstwach domowych (w budynkach mieszkalnych, w podstawowym wyposażeniu gospodarstw domowych) przysługuje, jeśli ww. osoby znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, w której nie mogą zaspokoić niezbędnych potrzeb bytowych w oparciu o posiadane środki własne.
Mieszkańcy mogą się ubiegać również o zasiłek powodziowy w wysokości maksymalnie 2 tys zł. Pomoc jest przeznaczona dla rodzin lub osób samotnie gospodarujących, które poniosły szkodę w wyniku powodzi, w celu zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej.
Wnioski – na załączonym druku.doc – składa się do Urzędu Gminy Nowa Ruda (Punkt Obsługi Mieszkańców, ul. Niepodległości 4).
Pomoc może być przyznana każdemu, niezależnie od kryterium dochodowego.
Rządowa pomoc dla powodzian.
Dla osób, które ucierpiały w wyniku powodzi lub podtopień w południowo-zachodniej Polsce, są dostępne różne formy pomocy. Możesz otrzymać 10 tys. zł bezzwrotnego wsparcia na najpilniejsze potrzeby. Na remont lub odbudowę budynku gospodarczego możesz dostać do 100 tys. zł, a budynku mieszkalnego – do 200 tys. zł. Przewidziane jest dodatkowe wsparcie dla dzieci oraz osób z niepełnosprawnościami. O pomoc mogą starać się również rolnicy, przedsiębiorcy czy studenci.
POMOC DORAŹNA
Do 10 tys. zł pomocy doraźnej może otrzymać rodzina, która została dotknięta powodzią:
- do 8 tys. zł z pomocy społecznej,
- 2 tys. zł zasiłku powodziowego.
Gdzie aplikować - We właściwym miejscowo ośrodku pomocy społecznej lub urzędzie gminy/miasta. Lista Ośrodków Pomocy Społecznej z obszarów objętych powodzią dostępna jest TUTAJ.
Kiedy aplikować - Złóż wniosek nie później niż 30 dni od powodzi.
Więcej informacji - znajdziesz TUTAJ.
ŚRODKI NA REMONT/ODBUDOWĘ BUDYNKÓW
Możesz wnioskować także o bezzwrotne środki na remont lub odbudowę uszkodzonych budynków:
- do 200 tys. zł na remont/odbudowę budynku mieszkalnego,
- do 100 tys. zł na remont/odbudowę budynków gospodarczych.
Środki zostaną wypłacone po weryfikacji spełnienia określonych kryteriów.
Gdzie aplikować - We właściwym miejscowo ośrodku pomocy społecznej lub urzędzie gminy/miasta. Lista Ośrodków Pomocy Społecznej z obszarów objętych powodzią dostępna jest TUTAJ.
Kiedy aplikować - Złóż wniosek nie później niż 30 dni od powodzi.
Więcej informacji - znajdziesz TUTAJ.
WSPARCIE DLA DZIECI
Formy wsparcia to:
- zasiłek losowy w wysokości 1000 zł,
- dofinansowanie do wyjazdu terapeutycznego w wysokości 1540 zł,
- wsparcie na organizację zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w wysokości 500 zł.
Kto jest uprawniony - Uczniowie i dzieci spełniający kryteria opisane TUTAJ.
Gdzie aplikować - W urzędzie gminy.
Kiedy aplikować - W terminie ustalonym przez urząd gminy.
Będzie potrzebne - Dokument potwierdzający przyznanie zasiłku celowego z pomocy społecznej w kwocie do 8000 zł.
DODATKOWA POMOC DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Osoby z niepełnosprawnościami, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, mogą otrzymać zasiłek w ramach 2 modułów:
- jednorazowe świadczenie do 2000 zł na rehabilitację społeczną,
- jednorazowe świadczenie stanowiące rekompensatę poniesionych strat lub pokrycie kosztów przeprowadzenia naprawy sprzętu/urządzenia.
Gdzie aplikować - We właściwym miejscowo Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.
POMOC DLA STUDENTÓW
Możesz ubiegać się o przyznanie zapomogi w związku z trudną sytuacją życiową. Wysokość zapomogi jest ustalana przez uczelnię.
Gdzie aplikować - Złóż wniosek w swojej uczelni.
POMOC DLA KREDYTOBIORCÓW
Jeżeli posiadasz kredyt mieszkaniowy, a utraciłeś (choćby czasowo) możliwość korzystania z domu/mieszkania, będziesz mógł skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców (FWK).
FWK będzie spłacał Twoje raty przez 12 miesięcy (niezależnie od ich wysokości). Pomoc będzie bezzwrotna.
WSPARCIE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Poszkodowani podatnicy mogą wnioskować o:
- rozłożenie na raty należności podatkowych (wniosek RAT-Z),
- umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
- odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych (wniosek TER-Z).
,
Przedsiębiorcy mogą także skorzystać z:
- ulg stanowiących pomoc publiczną,
- ulg niebędących pomocą publiczną,
- pomocy de minimis.
Gdzie aplikować - We właściwym urzędzie skarbowym, poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym.
Więcej informacji - uzyskasz za pośrednictwem specjalnej infolinii Krajowej Administracji Skarbowej: 22 460 59 30 (czynne w godz. 8-18).
WSPARCIE DLA ROLNIKÓW
Jako producent rolny możesz ubiegać się o:
- ulgi w podatku rolnym,
- pomoc w opłatach składek KRUS,
- pomoc w opłatach na rzecz KOWR.
GORĄCY POSIŁEK I POMOC RZECZOWA
RARS dostarcza do dotkniętych powodzią miejsc najpotrzebniejsze artykuły - wodę, suchy prowiant, środki czystości. Wojsko przekazuje kontenery sypialne. Część gmin ze środków własnych oferuje gorący posiłek lub pomoc rzeczową, a także schronienie dla bezdomnych – oferowane w innej formie niż standardowe schroniska.
DODATKOWE WSPARCIE DLA PACJENTÓW
Jeśli potrzebujesz informacji na temat miejsc, gdzie możesz otrzymać pomoc medyczną, skorzystaj z całodobowej infolinii dla pacjentów: 800 190 590.
Pacjenci z obszarów dotkniętych powodzią mogą zgłosić się do każdego lekarza rodzinnego w Polsce.
POMOC PSYCHOLOGICZNA
Możesz skorzystać także z bezpłatnej pomocy psychologicznej:
Centrum wsparcia dla osób dorosłych w kryzysie psychicznym:
- tel. 800 70 2222 (linia jest bezpłatna, czynna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu),
- e-mail: porady@centrumwsparcia.pl.
Platforma 116sos.pl - bezpłatne wsparcie psychologiczne dla osób dorosłych doświadczających kryzysu:
- tel. 116 123
- formularz kontaktowy
- czat
Centrum wsparcia dla dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym:
- telefon zaufania 116 111 (linia jest bezpłatna, czynna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu),
- e-mail,
- czat.
Rodzice, uczniowie i nauczyciele mogą skorzystać ze wsparcia psychologów za pośrednictwem telefonicznej linii wsparcia uruchomionej przez MEN.
Pomoc dla powodzian
Szczepienia przeciw HPV w szkołach
Instrukcja logowania do dziennika po zmianach
Uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego
„RehaMaluch Doda Ci Skrzydeł”
Projekt ze środków publicznych przyznanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnego Śląska Odbiorcy projektu: dzieci (do lat 17) z województwa dolnośląskiego, które posiadają orzeczenia o niepełnosprawność z jednostkami chorobowymi autyzm lub spektrum autyzmu.Termin rekrutacji / Ilość miejsc na dofinansowanie: do wyczerpania środków / dla 9 pacjentówMiejsce Realizacji: Rehabilitacja prowadzona będzie w już istniejącym Centrum realizującym rehabilitację w ramach funduszy NFZ, PFRON oraz SUO. Rehabilitacja społeczna prowadzona będzie przez wysoce wyspecjalizowanych rehabilitantów specjalizujących się w ww. grupach chorobowych.Projekt: W ramach projektu każdy z pacjentów otrzyma dedykowanych indywidualnie 35 godzin rehabilitacji społecznej, którą będą pomagały dostosować komunikację rehabilitowanych z otoczeniem jak i reakcje na inne osoby w otoczeniu.Działania te znacznie pomogą odbiorcom projektu funkcjonować w środowisku społecznym, w tym w szkole.Możliwość zakwaterowania: Fundacja RehaMaluch posiada zakwaterowanie w Centrum Rehabilitacji dla uczestników projektu, którzy są z oddalonych powiatów Dolnego Śląska.W celu uzyskania szczegółów, prosimy o kontakt pod 57 57 57 562 lub wejść na naszą stronę htps://www.rehamaluch.pl/dofinansowanie i wybrać „RehaMaluch Doda Ci Skrzydeł.
Festyn Rodzinny 8 czerwca 2024 godz.12.00 - 15.00
Biatlon dla każdego
Biathlon dla Każdego Ludwikowice Kłodzkie - Boisko sportowe Sokolec. Zapraszamy na wydarzenie, zapisy pod wskazanym linkiem https://www.bgtimesport.pl/zawody/info/id/722
Dzień otwarty
Dolnośląski Program Wspierania Talentów
Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu jest realizatorem programu przyznawania jednorazowego stypendium uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studentom w ramach Dolnosląskiego Programu Wspierania Talentów.
W budżecie Województwa Dolnośląskiego na realizację zadania zostały zabezpieczone środki w wysokości 100 000 zł.
Dokumenty:
- Uchwała nr LXVIII/1472/24 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 21 marca 2024 r. Do uchwały są dołączone:
- Regulamin przyznawania jednorazowego stypendium uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studentom w ramach Dolnośląskiego Programu Wspierania Talentów
- Wniosek o przyznanie jednorazowego stypendium uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studentom wraz z Oświadczeniem uczestnika projektu o przetwarzaniu danych osobowych
- Karta oceny formalnej wniosków
- Karta oceny merytorycznej wniosków dla ucznia
- Kryteria oceny wniosków o przyznanie jednorazowego stypendium uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- Karta oceny merytorycznej wniosków dla studentów
- Kryteria oceny wniosków o przyznanie jednorazowego stypendium dla studentów
- Sprawozdanie z realizacji jednorazowego stypendium przyznanaego uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studentom
- Wniosek o przyznanie jednorazowego stypendium uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studentom wraz z Oświadczeniem uczestnika projektu o przetwarzaniu danych osobowych - wersja do edycji
- Sprawozdanie z realizacji jednorazowego stypendium przyznanego uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studentom - wersja do edycji
Dane kontaktowe do osoby merytorycznej:
- Anna Kokot – RutkowskaTel: 71 377 28 13gromadzenie@wroclaw.dbp.wroc.pl
- Lucyna Kurowska-TrudzikTel: 71 377 28 08Sekretariat-wroclawdbp@edu.dolnyslask.pl
- Uchwała nr LXVIII/1472/24 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 21 marca 2024 r. Do uchwały są dołączone:
Instrukcja panelu płatnika aplikacji iOpłaty
Od maja wprowadzamy system wspomagający rozliczanie korzystania z posiłków szkolnych. Po otrzymaniu loginu i hasła dostępu do panelu płatnika iOpłaty prosimy o skorzystanie z poniższej instrukcji logowania i obsługi programu. System jest w trakcie wdrażania wszelkie nieścisłości proszę zgłaszać do administratora.
Uwaga: system ten także zastąpi dotychczasową formę zgłaszania nieobecności.
Ankieta dla klas 4-8
Stołówka szkolna
Z radością informujemy, że od 1 marca 2024 r. zostanie otwarta stołówka szkolna, oferując wygodne i smaczne rozwiązanie dla codziennych posiłków Państwa dzieci.
Otwarcie kuchni stało się możliwe dzięki zakwalifikowaniu naszej szkoły do programu „Posiłek w szkole i w domu” oraz wsparciu finansowemu ze strony Gminy Nowa Ruda. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z oferty obiadów oraz zapisywania swoich dzieci.
Aby wziąć udział w programie stołówki szkolnej, prosimy o pobranie karta_zgloszenia_dziecka_na_obiady(2).pdf dostępnej także w sekretariacie szkoły. Po jej wypełnieniu, prosimy o złożenie dokumentu w tym samym miejscu. Cena jednego obiadu wynosi 10 złotych. Zapraszamy do korzystania z naszej nowej kuchni i smacznych posiłków!
Z REGULAMINU KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI SZKOLNEJ w Szkole Podstawowej im. Św. Franciszka z Asyżu w Ludwikowicach Kłodzkich - Zespole Szkół Nr 2 w Ludwikowicach Kł.
"§ 3
USTALANIE WYSOKOŚCI OPŁAT ZA POSIŁKI
- Stołówka szkolna zapewnia ciepły posiłek w formie jedno lub dwudaniowego obiadu sporządzanego przez kuchnię szkolną.
- Opłaty za korzystanie przez ucznia z posiłków w stołówce szkolnej ustalane są w wysokości kosztów zakupu produktów wykorzystywanych do przygotowania posiłku tzw. „wsad do kotła”.
- Wysokość miesięcznej opłaty za posiłki stanowi iloczyn ceny za jeden obiad i ilości dni żywieniowych w miesiącu.
- Opłata za pełny obiad wynosi 10 zł dziennie, zupa – 2 zł, II danie - 7 zł, owoc - 1 zł
§ 4
WNOSZENIE OPŁAT ZA POSIŁKI
- Miesięczną opłatę za posiłki należny wnosić z góry w terminie do 5 dnia miesiąca, za który nalicza się opłatę, wyłącznie przelewem bankowym na rachunek bankowy szkoły:
NAZWA ODBIORCY: Zespół Szkół Nr 2 w Ludwikowicach Kłodzkich
NR KONTA BANKOWEGO: 62 95360001 2001 0017 7861 0001
TYTUŁEM: opłata za posiłki, imię i nazwisko dziecka, klasa, miesiąc, rok, ilość dni (Opłata za posiłki, Jan Kowalski, kl. II, marzec 2024, 21 dni)
- Nieprawidłowo opisane wpłaty będą odsyłane na konto nadawcy.
- W przypadku braku określonej wpłaty w terminie, o którym mowa w ust. 1 wstrzymuje się wydawanie posiłków do chwili uregulowania należności w danym miesiącu.
- Za dzień dokonania zapłaty uważa się dzień faktycznego wpływu środków na rachunek bankowy szkoły.
- Rodzice zobowiązani są do terminowego uiszczania opłat za obiady. W przypadku niezapłacenia w danym miesiącu dziecku zostanie wstrzymane wydawanie obiadów, aż do chwili uregulowania należności za dany miesiąc / zadeklarowany czas spożywania obiadów.
- Wszelkie informacje dotyczące obiadów, miesięcznych opłat za obiady dostępne będą u intendenta."
Pełna treść regulaminu: Regulamin_stolowki_szkolnej2024(1).pdf
karta_zgloszenia_dziecka_na_obiady(2).pdf
Program BEZPŁATNEJ profilaktyki stomatologicznej.
Do 12 lutego 2024 r. zbieramy oświadczenia - do pobrania ze strony lub w szkole.
Drodzy Rodzice i Opiekunowie, gorąco zachęcamy Państwa do wyrażenia zgody na wzięcie udziału przez Państwa dzieci w programie BEZPŁATNEJ profilaktyki stomatologicznej. Aby rozwiać Państwa wątpliwości, odpowiadamy na najczęstsze pytania:
1. JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO? Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk OŚWIADCZENIA i dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły
2. ILE TO KOSZTUJE? NIC. Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane przez Dolnośląski Oddział NFZ.
3. CZY WARTO? Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wykazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu. Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi – pamiętajcie Państwo iż próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka. Dla starszych pociech, przygotowaliśmy natomiast specjalną kartę Pacjenta, w której w szerszym zakresie analizujemy potrzeby leczenia ortodontycznego, istotnego zwłaszcza w okresie dojrzewania i intensywnego wzrostu.
4. CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE? W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji. Przedział medyczny Dentobusu jest codziennie ozonowany.
5. CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNUACJI LECZENIA? NIE. Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np. ortodontycznej). Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia. Więcej informacji o nas na:
www.directmedic.pl.
Św. Mikołaj w Park Miniatur „Minieuroland” w Kłodzku.
48Były warsztaty przyozdabiania pierników, gorąca czekolada, papugi, wiewiórki, jazda saniami, poszukiwanie złota no i oczywiście paczki od Mikołaja.
Zapisy do żłobka publicznego w Bożkowie.
Szanowni Państwo, Szanowni Rodzice,
informujemy, że Żłobek Publiczny w Bożkowie dysponuje jeszcze wolnymi miejscami, dlatego zapraszamy do nas Rodziców, którzy poszukują profesjonalnej opieki nad swoimi dziećmi. Nasz Żłobek rozpoczął działalność 2 października 2023 roku.
Ideą naszej placówki jest wspomożenie Państwa w trudnej i odpowiedzialnej - ale najpiękniejszej z ról – roli rodzica. Chcielibyśmy odciążyć Państwa od codziennych obowiązków a jednocześnie umożliwić pełny rozwój zawodowy. Mają więc Państwo możliwość oddania swoich pociech pod opiekę wykwalifikowanej kadry, która zapewni im nie tylko właściwą pielęgnację ale także wszechstronny rozwój poprzez prowadzenie zajęć zabawowych z uwzględnieniem najnowocześniejszych metod edukacji najmłodszych. Opiekunowie w naszym żłobku posiadają doświadczenie w pracy z dziećmi do lat trzech, które wykorzystają również udzielając Państwu pomocy w procesie wychowawczym.
Niebagatelnym jest też, że tworząc żłobek dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapewnić maluchom bezpieczne i inspirujące wnętrze. Dzieci mają do dyspozycji piękne i kolorowe wyposażenie oraz różnorodne zabawki posiadające wymagane atesty i certyfikaty. Zachęcam Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej gmina.nowaruda.pl, gdzie w zakładce Oświata odnajdziecie Państwo liczne fotografie całego obiektu.
Żłobek jako instytucja publiczna będzie do Państwa dyspozycji, co oznacza, że czas pracy zostanie ustalony w sposób uwzględniający Państwa potrzeby w zakresie opieki nad dzieckiem.
Opłaty za pobyt dziecka i wyżywienie zostały określone optymalnie – za każdą rozpoczętą godzinę opieki 2,52 zł (od stycznia zmieni się kwota wraz ze zmianą wynagrodzenia minimalnego za pracę), a za całodzienne wyżywienie maksymalnie 12 zł dziennie.
Zapraszam Państwa do zapisania Waszej pociechy do naszego żłobka. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy dzwonić pod nr tel. 74 871 42 09 lub 575 742 702. Chętnie i wyczerpująco odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.
Karty zapisu dziecka wraz z niezbędnymi dokumentami należy składać w Sekretariacie Przedszkola Samorządowego w Bożkowie w godzinach pracy przedszkola. Wymagane dokumenty do wglądu w oryginale, określone w karcie zgłoszenia, należy przedłożyć przy zawieraniu umowy o świadczenie usług.